Oferta dla kontrahenta? Prezentacja musi bronić się sama

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Share on StumbleUpon0Share on LinkedIn0Share on Tumblr0

macbook-624707_640Bez względu na czasy, w których żyjemy, głównym celem każdego biznesu jest sprzedaż usług lub produktów jak największej liczbie klientów. Diametralnie zmieniły się jednak sposoby, dzięki którym przedsiębiorcy osiągają ten cel. Tradycyjne formy coraz częściej zastępuje reklama w internecie i aktywność w social media.

Popularność zdobywają także nowoczesne narzędzia, takie jak content marketing. Cel pozostaje jeden: przekonać do siebie jak największą ludzi i zatrzymać ich przy sobie jak najdłużej. Można wyróżnić jeszcze jedno narzędzie naszych czasów, charakteryzujące najlepszych sprzedawców. To prezentacje. Dobrze zrealizowane, przedstawiające mocne strony firmy w sposób interesujący i ciekawy, mogą z powodzeniem przekonać do siebie klientów zaglądających na stronę internetową firmy lub potencjalnych wspólników, inwestorów, czy sponsorów. Jak stworzyć prezentację, która zainteresuje odbiorcę od pierwszego do ostatniego slajdu?

Jak nie robić prezentacji?

Korzystanie z prezentacji multimedialnych jest coraz bardziej powszechne. Nic dziwnego, wystąpienie wsparte slajdami pomaga występującemu w sprawniejszym przedstawieniu oferty i ułatwia odbiór informacji słuchaczom. Również na stronach internetowych można spotkać oferty produktów albo usług przedstawione w formie prezentacji. Korzystanie z tego typu pomocy samo w sobie jest bardzo dobrym rozwiązaniem, pozwalającym na przystępne „podanie” odbiorcy swojego przekazu. Warto jednak pamiętać, że te korzyści można osiągnąć jedynie poprzez stworzenie ciekawej w odbiorze treści – zarówno wizualnie jak i merytorycznie. Niestety, w wielu firmach nie ma osoby, która potrafiłaby wykorzystać atuty programów prezentacyjnych, wskutek czego powstają np. wieloslajdowe dokumenty przeładowane treścią, wykresami, obrazami… krótko mówiąc wszystkim, czyli tak naprawdę niczym. Przytłoczony odbiorca nie dość, że nic z nich nie wynosi, to mniej więcej w połowie, znudzony, w ogóle przestaje zwracać uwagę na slajdy. – Prawda jest taka, że dobra prezentacja powinna bronić się sama. Nawet wtedy, kiedy nie jest poparta wystąpieniem przedstawiciela firmy, a np. opublikowana na jej stronie internetowej, klient powinien wynieść z niej całą konieczną wiedzę, podaną w przejrzysty i ciekawy sposób. Koncentrowanie się na tym, żeby przedstawić na każdym slajdzie maksimum swojej wiedzy jest błędem. Trzeba natomiast zweryfikować, jakich informacji poszukuje użytkownik i na nich skoncentrować zawartość slajdów. – tłumaczy specjalista firmy Prezentika.

Prezentacja, która porwie tłumy

Każdy slajd powinien być jasny i czytelny. Nie należy na nich umieszczać całej treści wystąpienia, tylko najważniejsze kwestie, najlepiej w formie prostych do zapamiętania haseł podkreślonych graficznym tłem. Spójność obrazu również jest bardzo ważna. Prezentacja powinna być jednolita pod względem grafiki oraz tekstu. Najlepiej stosować jedną czcionkę i kompozycje subtelnych kolorów: szarości, beżu czy błękitu. Chyba, że jest się pewnym swojego poczucia estetyki lub zleca się wykonanie prezentacji specjalistom. W takim przypadku estetyczny miks różnych czcionek lub kolorów może się okazać strzałem w dziesiątkę. Bez względu na wszystko prezentacja ma pozostać czytelna, zwłaszcza, jeżeli ma zostać wykorzystana np. w trakcie webinaru lub pojawić się na stronie internetowej.

Wykresy może i wyglądają profesjonalnie, ale na pewno nie przysporzą prezentacji zaciekawienia odbiorców. Przeciętny czytelnik z miejsca się do nich zniechęca. Jeżeli już koniecznie trzeba pokazać wykres w prezentacji, należy zadbać o jego czytelność. Te z ogromną ilością danych nie są sposobem przystępnego prezentowania informacji. Dla ułatwienia pod wykresem warto zamieścić krótką notkę z omówionym sednem przedstawionej informacji.

O czym jeszcze pamiętać? Opisując początki firmy lub pracy nad konkretnym produktem warto postawić na storytelling. Ludzie lubią słuchać opowieści, więc czasami suche fakty można ubarwić interesującą historią na temat sytuacji, w której np. powstał zamysł na stworzenie przedsiębiorstwa albo konkretnego produktu. Niech nagłówki na slajdach zwracają uwagę! To na starcie zapewni uwagę odbiorcy. Wciąż niewiele osób korzysta z klipów filmowych w swoich prezentacjach, a przecież to bardzo ciekawe rozwiązanie. Niech to będzie reklama produktu, wypowiedź pracowników lub ekspertów.

Nie tylko Power Point

Prawda jest taka, że wciąż większość osób pracuje na PP. Nie ma w tym nic złego. Można jednak skorzystać z innych możliwości. Świetnym przykładem jest Prezi, gdzie tworzone prezentacje są oparte na mapie myśli. To doskonałe rozwiązanie dla wszystkich pragnących stworzyć przyciągające uwagę slajdy. Prezntacje prezi można tworzyć w sieci, jednak nieograniczone możliwości korzystania z mnóstwa szablonów i ciekawych rozwiązań wymaga wykupienia pakietu. W takich sytuacjach najlepiej zlecić pracę profesjonalnym firmom specjalizującym się w tego typu usługach.

 

Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

CommentLuv badge