Myślisz o biznesie online? Oto nasze 5 typów!

Pandemia sprawiła, że coraz więcej kobiet pracuje z domu, lub z uwagi na redukcje etatów została zmuszona do szukania innych możliwości rozwoju zawodowego. Jednak to nie tylko epidemia koronawirusa wpływa na fakt, że coraz chętniej rozwijamy biznesy online. Dla młodych mam dobry pomysł na biznes online to możliwość dorobienia. Potrzebny Ci pomysł na biznes przez internet? Sprawdź, na co teraz jest zapotrzebowanie!

Pomysł to nie wszystko

Ważne jest, aby mieć świadomość, że każdy internetowy biznes potrzebuje wsparcia marketingowego i dobrej promocji. Jednym ze sposobów jest pozycjonowanie strony firmy czy sklepu internetowego. Po co to robić? Aby być bardziej widocznym w wyszukiwarkach, a co za tym idzie, przyciągać nowych klientów i budować profesjonalny wizerunek marki. Trudno zaistnieć w świadomości odbiorców treści, jeśli nasza strona jest słabo widoczna. Jeśli zależy nam na dobrej widoczności i pozycji na pierwszej stronie wyszukiwania, warto zainwestować w profesjonalną Agencję Digital Marketingu, np. eactive – pozycjonowanie stron to jej chleb codzienny, a doświadczeni eksperci wiedzą, jak robić to skutecznie. Pozycjonowanie w EACTIVE to oszczędność czasu i spokojna głowa, że o marketing naszej marki dbają ludzie, którzy znają się na tym najlepiej.

1. Własny sklep internetowy

To pomysł na biznes w sieci, który najczęściej jako pierwszy przychodzi do głowy i nic dziwnego – w Internecie kupujemy coraz więcej i częściej, a wpływ na to mają nie tylko realia pandemiczne. Sklepy internetowe czynne są całą dobę, są dobrze zaopatrzone i często mają konkurencyjne ceny.

Założenie i prowadzenie własnego sklepu internetowego ułatwiają powszechnie dostępne platformy internetowe. Dodatkowo współczesne modele logistyczne takie jak dropshipping, który polega na przeniesieniu procesu wysyłki na dostawcę produktów, rozwiązuje problem magazynowania. Właściciel sklepu po prostu zbiera zamówienia i przekazuje je dostawcy.

2. Szkolenia przez internet i webinaria

To branża, która ostatnio przeżywa prawdziwy boom. Ludzie w końcu uczą się przez całe życie, a na różnych etapach rozwojowych potrzebne są im różne umiejętności i wiedza. Znasz się na czymś dobrze? Specjalizujesz się w jakiejś branży? Może marketing, psychologia, opieka nad dzieckiem lub finanse to Twoje mocne strony? Zrób z tego własny biznes internetowy. Każdy z nas ma jakiś talent i wiedzę, której nie mają inni. Wystarczy, że pomyślisz, w jaki sposób przekazać ją innym i wykorzystasz dostępne narzędzia do tworzenia kursów online i webinarów. To, co jest przewagą tych form zdobywania wiedzy i rozwoju, to fakt, że nie wymagają od uczestnika fizycznej obecności w konkretnym miejscu i czasie.

3. Tworzenie stron internetowych

Znasz HTML i masz tzw. oko? Świetnie! Możesz spełniać się w tworzeniu stron internetowych. Aktualnie dobrze zaprojektowana z uwzględnieniem tzw. user experience strona to absolutna podstawa każdej firmy, nawet tej, która działa jedynie na rynkach lokalnych. Nawet jeśli wiesz, co w trawie piszczy, ale nie jesteś ekspertem projektowania stron www, możesz zdobyć wiedzę na wielu dostępnych kursach online.

4. Własny e-book

Wydanie własnej książki jeszcze nigdy nie było tak proste jak dziś. Model self-publishingu, w którym to autor odpowiada za wydanie własnej publikacji, zdobywa coraz większą popularność, dzięki formatom elektronicznym, możliwym do czytania na czytnikach, tabletach, smartfonach czy komputerach. Rezygnacja z papieru znacznie obniża koszty, usługi takie jak druk, magazynowanie czy wysyłka są w tym modelu zbędne.

5. Wirtualna sekretarka

Organizacja jest Twoją mocną stroną? To idealnie! Praktycznie każda mniejsza firma potrzebuje wsparcia w zakresie spraw administracyjnych, ale nie zawsze stać ją na zatrudnienie osoby do sekretariatu na pełny lub pół etatu. Wirtualna asystentka rozwiązuje ten problem. Realizuje wszystkie zadania administracyjne, jak obsługa poczty, interakcje z klientami, prowadzenie strony itp.