TELEPOLIS.PL: pełny obraz polskiego rynku kart SIM po 1Q 2015

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Share on StumbleUpon0Share on LinkedIn0Share on Tumblr0

smartfon_komputer
Pierwszy kwartał 2015 roku polscy operatorzy zakończyli wynikiem 58,4 mln aktywnych kart SIM, w tym blisko 0,5 mln to zupełnie nowe SIM-y. Na koniec marca największą liczbą kart SIM mógł się pochwalić T-Mobile (15,8 mln), natomiast największą zmianę odnotowało P4 (+0,4 mln) – wynika z danych i wyliczeń portalu telekomunikacyjnego TELEPOLIS.PL należącego do Comperia.pl SA.

– W I kwartale najwięcej kart, bo aż 111 tys., straciło Orange. Temu operatorowi wyraźnie ciąży rynek prepaid, podobnie jak Cyfrowemu Polsatowi (Polkomtelowi), który celowo czyści bazę klientów przedpłaconych. W ujęciu całościowym jak zwykle prowadzi P4 z pozyskaniem na poziomie prawie 0,4 mln kart, dobijając do 22-procentowego udziału w rynku – wyjaśnia Witold Tomaszewski, redaktor naczelny TELEPOLIS.PL.Klienci abonamentowi są najcenniejszym aktywem wszystkich operatorów, ponieważ generują ponad 80% przychodów (klienci prepaid odpowiadają za niecałe 20%). Zarówno ilościowo, jak i procentowo w kategorii postpaid prowadzi Cyfrowy Polsat (8 mln kart SIM, 28-procentowy udział w rynku). Najgorszy split bazy ma natomiast T-Mobile, który jeszcze bardziej obniżył go sobie w I kwartale.

Najwięcej kart postpaid w pierwszych miesiącach 2015 roku pozyskało P4 (0,3 mln), Orange i Cyfrowy Polsat (Polkomtel) poprawili swoje wyniki o 30-50 tys. Stratę odnotowało tylko T-Mobile (- 40 tys.).
Część małych operatorów infrastrukturalnych i MVNO świadczy usługi abonamentowe, jednak problem z pozyskaniem precyzyjnych danych powoduje, że ich wyniki zalicza się do segmentu prepaid (dane dot. kart prepaid znajdują się w pełnej wersji raportu TELEPOLIS.PL).

– Należy pamiętać, że niektórzy operatorzy wirtualni użyczają tylko swoich marek, a co za tym idzie ich karty doliczane są do bazy „dużych” operatorów, bo to oni według regulaminu świadczą usługi. Tak jest z tuBiedronka (T-Mobile) czy Red Bull Mobile (P4) – wyjaśnia Witold Tomaszewski z TELEPOLIS.PL.

Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

CommentLuv badge