Zdrowy kręgosłup – jakie ćwiczenia są najlepsze dla kręgosłupa?

Jak pokazują różnorodne analizy, coraz więcej osób uskarża się na bóle pleców o różnym podłożu. Wskazuje się, że do najczęściej występujących dolegliwości nabytych należą bóle w górnym i krzyżowym odcinku kręgosłupa. Powodów takiego stanu może być wiele. Aby wdrożyć działania mające na celu zminimalizowanie bólu, należy poznać jego podłoże. Co najczęściej jest przyczyną bólu i jakie ćwiczenia mogą pomóc?

Co może powodować bóle kręgosłupa?

Przyczyn bólów kręgosłupa może być bardzo dużo. Zazwyczaj wskazuje się na długotrwałe siedzenie lub stanie. Jednak to tylko część czynników mogących mieć wpływ na zdrowie pleców. Jak się okazuje, bardzo dużo osób narzekających na tego typu dolegliwości mają źle dobrane łóżko. Chodzi tutaj głównie o materac. Dobrze dobrany materac będzie dawał wsparcie dla całego ciała, w szczególności dla pleców właśnie. Natomiast za twardy lub zbyt miękki może prowadzić do powstania nieswoistych bólów pleców, a nawet w dłuższej perspektywie do rozwinięcia wad postawy.

Nieprzyjemne odczucia związane z dolegliwościami bólowymi pleców mogą być związane również z nieprawidłową pozycją w czasie wstawania, podnoszenia różnego rodzaju ciężarów czy siadania. Może to prowadzić do krótkotrwałych, nagłych bólów, ale i do dolegliwości długotrwałych.

Jakie ćwiczenia pomogą zmniejszyć ból kręgosłupa?

Podobnie jak w wielu innych przypadkach, tak i tutaj warto zdać się na działania profilaktyczne, które zmniejszą ryzyko występowania bólu. Jeżeli już on występuje, należy zbadać, jaka jest jego przyczyna. Po określeniu tego, można podjąć kolejne działania. Bardzo dobrym rozwiązaniem okazują się ćwiczenia na zdrowy kręgosłup.

Ćwiczeń, które pomagają wzmocnić kręgosłup oraz zmniejszają bóle pleców jest wiele. Zanim jednak do nich przystąpisz, warto skonsultować się z fizjoterapeutą, który podpowie, czy one Ci nie zaszkodzą. Jednym z najpopularniejszych ćwiczeń na wzmocnienie pleców jest tak zwana deska. Innym ćwiczeniem jest mostek. Dla wzmocnienia mięśni pleców możesz też regularnie wykonywać ćwiczenie nazywane kocim grzbietem. Wiele osób poleca wykonywanie ćwiczeń na piłce, które nie obciążają mocno stawów, a pozwalają na znaczne wzmocnienie mięśni.

Ciekawym rozwiązaniem jest także skorzystanie z możliwości, jakie dają siłownie. Coraz częściej jest tam możliwość zapisania się na zajęcia tematyczne, takie jak zdrowy kręgosłup czy relaks dla pleców. Tam pod okiem wykwalifikowanego trenera można bezpiecznie wykonywać ćwiczenia, które przyniosą ulgę w konkretnych dolegliwościach.

Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *